bicreative.blog.hu

grafika • nyomda • web

2 inspiráló könyv a reklámgrafikáról

2017. október 30. 11:05 - hellocreative

Mitől működik jól egy plakát, logó?  Milyen trükkjei vannak a grafikai tervezésnek? Hogyan áll össze egy ütős kompozíció? Két izgalmas, tartalmas, gazdagon illusztrált könyvet ajánlunk a tervezőgrafika világának kulisszatitkairól.bi.jpg

Design és márkaarculat

A New Yorkban élő tervezőgrafikus, Timothy Samara A grafikai tervezés című kézikönyvét forgatva tobzódunk az ingerekben, trükkökben, ötletekben. A szerző ismerteti a jó design 20 szabályát, bemutat kompozíciós stratégiákat, bevezet a színhasználat és tipográfia alapjaiba. A jó design 20 szabálya közül néhány: Kommunikálj, ne dekorálj! Törekedj a vizuális egységre! Adj teret a térnek! Kell egy markáns elem! Nem kell a szájbarágás! A betű is grafikai elem. És egy nem várt szabály: Felejtsd el az aktuális trendeket! A rengeteg képpel, grafikai elemmel dolgozó kiadvány a vizuális kommunikáció izgalmas szakmai világába kalauzolja el a kreatív alkotókat, szakmabelieket, grafikusokat, reklámszakembereket, valamint a művészetek és grafikai munka iránt érdeklődőket. 

Timothy Samara: A grafikai tervezés kézikönyve, Scolar Kiadó, 2016

grafikai_megoldasok_es_markaarculatok.jpg

grafikai_tervezes2.png

 

grafikai_tervezes1.png

Belelapozó: http://scolar.shoprenter.hu/custom/scolar/image/data/belelapozopdf/A%20grafikai%20tervezes%20kezikonyve%20belelapozo.pdf

Hatásvadászat

Chip Kidd felkapott, elismert reklámgrafikus és illusztrátor, a vizuális megoldások és a tipográfia mestere. Tudja, hogy mi kell egy figyelemfelkeltő könyvborítóhoz, egy mély benyomást keltő ábrához, egy hatásos felirathoz. Ítélj elsőre! című könyvében a minket érő vizuális ingerek hatásairól ír. Az automatikusan dekódolt, értelmezett ábrák, képek, utcai feliratok, firkák, tárgyak befogadóra tett hatásáról szóló gondolataiban többek közt arra is kitér, hogy néhány vonal mennyiféle információt és érzést sugall. Úgy ítélünk meg plakátokat, falfirkákat, ikonokat és logókat is, hogy mélyen bele sem gondolunk az üzenetükbe, mert azonnal hatnak ránk valahogyan. Grafikusok és reklámszakemberek és formatervezők is inspirálódhatnak belőle.

Chip Kidd: Ítélj elsőre!- HVG Könyvek, 2015

hatasvadasz.jpg

 

a.jpeg

Belelapozó: https://www.hvgkonyvek.hu/image/data/T%C3%89LJ!_beleolvaso.pdf

 

 www.bicreative.hu

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bicreative.blog.hu/api/trackback/id/tr3913116632

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása