Mitől működik jól egy plakát, logó? Milyen trükkjei vannak a grafikai tervezésnek? Hogyan áll össze egy ütős kompozíció? Két izgalmas, tartalmas, gazdagon illusztrált könyvet ajánlunk a tervezőgrafika világának kulisszatitkairól.
Design és márkaarculat
A New Yorkban élő tervezőgrafikus, Timothy Samara A grafikai tervezés című kézikönyvét forgatva tobzódunk az ingerekben, trükkökben, ötletekben. A szerző ismerteti a jó design 20 szabályát, bemutat kompozíciós stratégiákat, bevezet a színhasználat és tipográfia alapjaiba. A jó design 20 szabálya közül néhány: Kommunikálj, ne dekorálj! Törekedj a vizuális egységre! Adj teret a térnek! Kell egy markáns elem! Nem kell a szájbarágás! A betű is grafikai elem. És egy nem várt szabály: Felejtsd el az aktuális trendeket! A rengeteg képpel, grafikai elemmel dolgozó kiadvány a vizuális kommunikáció izgalmas szakmai világába kalauzolja el a kreatív alkotókat, szakmabelieket, grafikusokat, reklámszakembereket, valamint a művészetek és grafikai munka iránt érdeklődőket.
Timothy Samara: A grafikai tervezés kézikönyve, Scolar Kiadó, 2016
Hatásvadászat
Chip Kidd felkapott, elismert reklámgrafikus és illusztrátor, a vizuális megoldások és a tipográfia mestere. Tudja, hogy mi kell egy figyelemfelkeltő könyvborítóhoz, egy mély benyomást keltő ábrához, egy hatásos felirathoz. Ítélj elsőre! című könyvében a minket érő vizuális ingerek hatásairól ír. Az automatikusan dekódolt, értelmezett ábrák, képek, utcai feliratok, firkák, tárgyak befogadóra tett hatásáról szóló gondolataiban többek közt arra is kitér, hogy néhány vonal mennyiféle információt és érzést sugall. Úgy ítélünk meg plakátokat, falfirkákat, ikonokat és logókat is, hogy mélyen bele sem gondolunk az üzenetükbe, mert azonnal hatnak ránk valahogyan. Grafikusok és reklámszakemberek és formatervezők is inspirálódhatnak belőle.
Chip Kidd: Ítélj elsőre!- HVG Könyvek, 2015
Belelapozó: https://www.hvgkonyvek.hu/image/data/T%C3%89LJ!_beleolvaso.pdf
www.bicreative.hu