Marketing, megjelenés és felhajtás, avagy hogyan lesz egy édesség trendi, és mi köze mindehhez a bevándorlóknak?
Nyomul az Oreo! A Pilótát már régóta rágcsáljuk, nemrég azonban erőszakosan tolják az arcunkba a száz éves múltra visszatekintő Oreo keksz friss reklámjait, amik olykor egész ötletesek, máskor groteszkek, sőt, botrányt kavaróak. Akkora figyelmet követelt ki magának az Oreo, hogy kicsit átnéztük a reklámok vizuális megoldásait. Volt miből csemegézni.
Kezdjük egy kis túlkapással! Boldog, anyján csüngő csecsemő Oreóval! Külön életet él a neten a Cheil Worldwide reklámügynökség által készített reklám, ami ellen a A Kraft Foods élelmiszer-ipari világcég hevesen tiltakozott. Számos képmegosztó oldalon látható a kép, megannyi fiktív történettel tarkítva. Magas labda, nem csoda, hogy sokan lecsapják.
Akkor jöjjenek a legismertebb plakátok! A The Martin Agency elgondolásában kicsit olyan, mintha ez a baseball sapkás csaj? vidám haláltusáját vívva széttrancsírozta volna magát egy Oreo keksz miatt. A sál érrendszerekre és belekre emlékeztet, de ez alapján tényleg ütős íze lehet.
A két testhez tartozó azonos fej, azaz a közös Oreóval való összeforrás is ad némi aggodalomra okot.
Ha tele a fejünk Oreóval, a betonutat is áttörhetjük.
Itthon nemrég Oreo-szendvicsemberekkel és ingyen kóstolókkal bombázták a járókelőket. A hozzánk eljutott plakátok cuki lényekkel próbálják hangulatba hozni az édességet szeretőket. Ezek a képek a felirataikkal arra inspirálták a Team Rednél dolgozó Magda Pétert, hogy reflektáljon aktuális politikai plakátok szlogenjeire, a bevándorlóknak szánt suta mondatok alapján készült el az alábbi kép is.
A Wonderfilled kampány a Csodával töltve szlogenre épít. Vér helyett cukrot! Elméletileg működhet. Imádtuk, ahogy fórumokon arról elmélkedtek, hogy akkor most ki énekli a reklám szövegét, Geszti Péter vagy ByeAlex?
A Pilóta is megérdemli, hogy felelevenítsük az apa-fiú viszony cukiságára rájátszó reklámját.
Egy kis nosztalgia! Ez a hatvanas években gusztának számíthatott. (Ma már vintage. Filterrel kreálunk hasonló hatást...)
Nem kell a dizájnt túlkapni! Csak a lényeg, maga a termék.
Nekünk a saját retro kekszünk valahogy még mindig jobban ízlik...
http://www.bicreative.hu/